Декларация за достъпност на съдържанието на интернет страницата на общинска администрация Ихтиман
Администрацията на Община Ихтиман се ангажира да осигури достъп до https://www.ihtiman.bg в съответствие с чл. 58в от Закона за електронното управление, чл. 19, ал. 2 и 4 и чл. 39, ал. 2 и ал. 4 от Наредбата за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги, Директива (ЕС) 2016/2102 на Европейския парламент и на Съвета от 26 октомври 2016 г. относно достъпността на уебсайтовете и мобилните приложения на организациите от обществения сектор – по-долу „Директивата“ (ОВ L 327, 2.12.2016 г., стр. 1), Решение за изпълнение (ЕС) 2018/1523 на Комисията от 11 октомври, 2018 г. за създаване на образец на декларация за достъпност в съответствие с Директивата и стандарта Web Content Accessibility Guidelines 2.0 (WCAG 2.0).
Настоящата декларация се отнася до осигуряване на горепосочения уебсайт на институционална идентичност и достъпност за максимално широка група потребители, независимо от използваните
технологии и умения.
Статус на съответствие
Настоящият уебсайт съответства отчасти с Директивата и стандарта WCAG 2.1 (ниво АА), поради частично наличие на необновени текстови данни съдържащи: липса на алтернативен текст за снимки; форматиране на текст различно от основното за сайта.
Ние активно работим за подобряване на достъпността и използваемостта на тази интернет страница. В тази си дейност се придържаме към своята политика за достъпност, налични стандарти, добри практики и нормативни изисквания към интернет страници и портали на държавната администрация.
В своята работа се ръководим от основната цел на интернет страницата на общинска администрация Ихтиман – чрез насочен към потребителя дизайн и интерфейс да:
– предоставя публична информация за резултатите от своята дейност;
– предоставя връзка към административните услуги, включително и електронни, извършвани от Община Ихтиман;
– осъществява достъп до публични информационни ресурси и отворени данни;
– дава възможност на потребителя да изразява мнението си или отправя сигнал и запитвания в удобен за него вид;
– осъществява връзка с други институции от държавната администрация при осигуряване на оптимална достъпност на съдържанието за хората с увреждания чрез използване на съвременни технологии.
Като се има предвид бързото развитие на информационните технологии, администрацията на Община Ихтиман се ангажира непрекъснато да развива технологично своята интернет страница с оглед постигане на високи стандарти на достъпност и използваемост на нейното съдържание.
Изготвяне на настоящата декларация за достъпност
Тази декларация е изготвена на 23.10.2020 година.
Методът, използван за изготвяне на декларацията е самооценка (член 3, параграф 1 от Решение за изпълнение (ЕС) 2018/1523 на Комисията (1)).
Декларацията бе последно преразгледана на 23.10.2020 година.
Обратна информация и данни за контакт
За предоставяне на обратна информация и предложения относно достъпността на този уебсайт, можете да използвате следните методи:
- Електронно чрез имейл на: obshtina_ihtiman@mail.bg
- Електронно чрез Системата за сигурно електронно връчване – https://edelivery.egov.bg/ , избирайки Община Ихтиман като адресат
- Писмено чрез препоръчана поща или чрез куриерска услуга, адресирано до деловодството на Община Ихтиман
- На място в деловодството на Община Ихтиман
Процедура по прилагане
– Сигналът се разглежда в срок до един месец от постъпването му, като в същия срок се подготвя и отговорът, който съдържа описание на предприетите действия и мерки за отстраняване на нарушението на достъпността и срокът, в който посочените нарушения за достъпност ще бъдат отстранени, или мотивиран отказ, в случаите когато искането е прието за неоснователно и незаконосъобразно.
– Когато подалият сигнала е посочил електронна поща, отговорът се изпраща, подписан с удостоверение за квалифициран електронен подпис; когато сигналът е подаден чрез Система за сигурно електронно връчване, отговорът, подписан с удостоверение за квалифициран електронен подпис се връща чрез тази система; в останалите случаи – на хартиен носител, на посочения в сигнала адрес. Когато е посочен неверен или несъществуващ адрес, информацията се смята за получена от датата на изпращането ѝ.
Жалби по реда на чл. 58г, ал. 2 от ЗЕУ за неизпълнение на изискванията за достъпност или за неспазване на процедурата за разглеждане на сигнали по т. 1, се подават до председателя на Държавна агенция „Електронно управление“, на адрес: ул. „Ген. Йосиф В. Гурко“ 6, София 1000 или по електронен път на mail@e-gov.bg.
Съгласно чл. 60а от ЗЕУ, контролът върху съответствието на съдържанието на интернет страниците и мобилните приложения с изискванията за достъпност по чл. 58в от ЗЕУ, се осъществява от председателя на Държавна агенция „Електронно управление“.