ОБЯВЛЕНИЕ ЗА УДЪЛЖАВАНЕ СРОКА ЗА ПОДАВАНЕ НА ЗАЯВЛЕНИЯ ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ НА СЪДЕБНИ ЗАСЕДАТЕЛИ КЪМ РАЙОНЕН СЪД – ИХТИМАН И СОФИЙСКИ ОКРЪЖЕН СЪД
ОБЯВЛЕНИЕ
ЗА УДЪЛЖАВАНЕ СРОКА ЗА ПОДАВАНЕ НА ЗАЯВЛЕНИЯ ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ НА СЪДЕБНИ ЗАСЕДАТЕЛИ КЪМ РАЙОНЕН СЪД – ИХТИМАН И СОФИЙСКИ ОКРЪЖЕН СЪД
Общински съвет – Ихтиман удължава срока за подаване на заявления за определяне на съдебни заседатели към Районен съд –Ихтиман и Софийски окръжен съд при следните правила за условията и реда на провеждане:
- Кандидати за съдебни заседатели могат да бъдат дееспособни български граждани, които отговарят на следните условия:
– възраст от 21 до 68 години;
– имат настоящ адрес в община Ихтиман, която попада в рамките на съдебния район на Софийски окръжен съд;
– имат завършено най-малко средно образование;
– не са осъждани за умишлено престъпление, независимо от реабилитацията;
– да не страдат от психически заболявалия;
– да не са съдебни заседатели в друг съд;
– да не са общински съветници от съдебния район на Софийски окръжен съд;
– да не участват в ръководството на политическа партия, коалиция или организация с политически цели;
– да не работят в съд, прокуратура, следствени органи, Министерството на вътрешните работи или в други органи от системата за национална сигурност, намиращи се в съдебния район на Софийски окръжен съд;
– да не е избиран за съдебен заседател повече от два последователни мандата към същия съд.2. В срок до 30.01.2025 г., кандидатите за съдебни заседатели към Районен съд –Ихтиман и Софийски окръжен съд, подават в деловодството на Общински съвет – Ихтиман следните документи:
– заявление за кандидатстване за съдебен заседател, (приложение №1)
– декларация за липса на обстоятелства по чл.67, ал.3 от ЗСВ, (приложение №2);
– декларация за съответствие с изискването на чл.69, ал.2 от ЗСВ, (приложение №3);
– писмено съгласие по чл.68, ал.3, т.7 от ЗСВ (приложение №4);
– данни за лицата по чл.68, ал.3, т.5 от ЗСВ (приложение №5).
– подробна автобиография, подписана от кандидата;
– нотариално заверено копие от диплома за завършено образование;
– медицинско удостоверение, че лицето не страда от психическо заболяване;
– данни за контакт на две лица, към които общинските съвети да се обръщат за препоръки;
– мотивационно писмо;
– документ за извършена проверка по реда на Закона за достъп и разкриване на документите и за обявяване на принадлежност на български граждани към Държавна сигурност и разузнавателните служби на Българската народна армия, ако са родени преди 16 юли 1973 г.Заявленията се подават лично до Общински съвет – Ихтиман в срок до 30.01.2025 г. включително, всеки работен ден от 8.00 до 17.00 часа в Центъра за административно обслужване на Община Ихтиман.
След изтичане на срока по т. 2 комисията, избрана от Общински съвет –Ихтиман, разглежда постъпилите документи и установява служебно обстоятелствата по чл. 67, ал. 1, т. 4 от ЗСВ. 5. Списъкът на допуснатите до участие кандидати, заедно с техните автобиографии, мотивационни писма и препоръки и документи по чл.68, ал. 3, т. 9 от ЗСВ се публикуват на интернет страницата на общинския съвет преди датата на изслушването по чл. 68а.
- Комисията следва да изслуша всеки от допуснатите кандидати в публично заседание.